לא מפחד מסימונים אדומים

עפר גדנקן 2 Comment on לא מפחד מסימונים אדומים

הקשר בין אבי פקר – מנכ"ל ופלים מן, השר ליצמן ומהפכת סימוני האזהרה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אין אוזן שלא שמעה על הרפורמה החדשה של משרד הבריאות, המחייבת  את יצרני המזון לסמן את המוצרים על גבי התוויות בסימוני אזהרה המתריעים מפני חריגות תקן: אדום – עצור, ירוק – עבור .

הרפורמה מתבססת על מהלך גדול שבוצע בצ'ילה בשנים האחרונות ושימש השראה למשרד הבריאות הישראלי. בקצרה, צ'ילה היא אחת המדינות המתועשות ביותר בדרום אמריקה ואשר סובלת ממגיפת השמנה במדינה (במיוחד בקרב ילדים). משרד הבריאות הצ'יליאני שם לו למטרה לשנות את הרגלי הצריכה ולהעלות למודעות הציבור את חשיבות התזונה הנכונה. בתחילת 2016, יצאה צ'ילה ברפורמת סימוני אזהרה על מוצרי המזון, מהלך שהביא לשיפור במדדים שהוגדרו. מודל זה אומץ ונכנס לתוקף בישראל בתחילת השנה הנוכחית (2020) כשמטרת הסימונים היא בעצם להזכיר ולהזהיר את הצרכן מפני רמות הסוכר, המלח והשומן הרווי הנמצאים במוצרים שאותם הוא צורך, לפעמים אפילו על בסיס יומי.

בעקבות מהלך זה החלו יצרניות מזון רבות בארץ לפעול בניסיון להתגונן מפני המכה הצפויה. אם זה בהחלפת המתכונים למופחתים בכמויות הסוכר, השמן והמלח במוצריהן ואם זה בשינוי חזות האריזות ע"מ לטשטש את סימוני האזהרה הבולטים.

כאן נכנס לתמונה מותג הוופלים והעוגיות המוביל במגזר החרדי- 'מן', שמוצריו נצרכים ע"י כל המשפחה ודורות רבים גדלו על ניחוחות וטעמי המותג. ב"מן" רואים ערך חשוב בתזונה נכונה ושמירה על הבריאות, אך מבינים שגם בנושא הזה, כמו בכל דבר בחיים, מילת המפתח היא 'איזון'.  כולנו זקוקים גם לרגעים מתוקים של פינוק פריך. כל עוד נעשה זאת במידה ובמינון מאוזן, נצא נשכרים.

את הגישה הבריאה הזאת, הדוגלת בלקיחת אחריות על מה שאנו מכניסים לפינו, ניתן לראות בקמפיין החדש והמבריק שעלה בימים האחרונים לאוויר תחת הסלוגן –  "ליהנות כמו שאהבנו מזמן- במינון אחראי ומאוזן".

דהיינו, אין ספק שופל ועוגיה הם לא מלפפון ותפוח. אך יחד עם זאת, המפעל שלנו מייצר במשך 65 שנה ופלים ועוגיות איכותיים ומלאים בכל טוב. על מוצרים אלו גידלו אותו הורינו ועליהם נוכל להמשיך ולגדל את ילדינו בהנאה מהטעם הנפלא- באחריות ובמידה.

"אני לא מפחד מהסימונים האדומים. אומר אבי פקר, מנכ"ל ופלים ועוגיות "מן" וממשפחת מייסדי המפעל.  המוצרים שלנו הם מוצרים הכי איכותיים שיש ועשויים מחומרי גלם אמיתיים ואיכותיים ללא פשרות. כל תהליך הייצור במפעלנו הינו אוטומטי ללא מגע יד אדם והמוצרים עשויים מחומרים טבעיים בלבד – ללא שומן טראנס, ללא צבעי מאכל, ללא חומרים משמרים וללא כולסטרול.  מילויי הופלים שלנו עשוי מחומרים אמיתיים כמו אגוזים טריים טחונים, קפה משובח, חלווה אמיתית ולא תמציות טעם. חלק מהמוצרים שלנו עשויים מחיטה מלאה. אנו עושים כל שאפשר כדי לייצר מוצרים איכותיים מאד, ומבלי להתפשר על הטעם. ממש עכשיו השקנו עיצוב חדש לאריזות המוצרים שלנו ועברנו לאריזות חדשות שעל חלקן גם מופיע סימון האזהרה האדום. זה בסדר גמור מבחינתי, המוצרים שלנו חייבים להכיל סוכר כדי להיות טעימים ואם לא כן- איבדנו את המוצר. אנו משקיעים רבות בחומרי גלם איכותיים מאוד, לא חוסכים באבקות ובחומרים מקוריים ולא בתמציות טעם שונות  ולכן את הטעם האותנטי ניתן להרגיש מיד. ועם כל זאת אני מבטיח לכם שאכילה מבוקרת, מאוזנת ומידתית תעשה לכם רק טוב ".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    צודק. לא מבין למה דוריטוס וביסלי אוסם הורידו את המינון. עכשיו לדוריטוס ולביסלי אוסם אין את הטעם המלוח הטעים הזה. גם לדוריטוס חמוץ חריף אין כמעט טעם עכשיו בגלל זה

    1. חביבי, נסיון על אלפים בעולם וגם בישראל, הוכיח שאנשים מתרגלים לטעם שונה. אם תוריד קצת מכמויות המלח שאתה רגיל לאכול תגלה שאתה מתרגל ונהנה גם כשאתה מוסיף פחות מלח. מי שרגיל לשתות קפה עם 3-4 כפיות סוכר יכול להוריד לאט לאט ולהגיע לכפית אחת ולהנות מזה באותה מידה רק עם יותר בריאות לגופו.
      ולגבי הופלים וכו', נו שוין. יש דברים בריאים יותר ואפשר לגדל ילדים עם חטיפים בריאים יותר בלי אחוזי שומן גבוהים ובלי כמויות סוכר מטורפות.